Dávno jsou pryč doby, kdy obchod odebíraly pouze od místních výrobců, neboť neměly možnost jezdit týdně přes celou republiku. V dnešní době najdete v obchodech zboží prakticky z celého světa. Nabídka je tak velká, že mnozí lidé mají problém se v ní vyznat. Zde se však nabízí otázka: jak se tyto výrobky dostanou na pulty?
V naprosté většině případů je odpovědí dálková kamionová přeprava. Ta je v současné době nejpoužívanější, a to z mnoha důvodů. Je relativně rychlá, spolehlivá, flexibilní a především levná. Když už je řeč o ceně, pak zatímco u většiny druhů dálkové přepravy, jako je vodní, železniční či letecká, se cena počítá podle toho, odkud a kam se přepravuje, účtuje se u typu kamionová doprava cena za km shipvio.com.
To má samozřejmě svůj důvod. A ten leží právě ve flexibilitě, kterou tento způsob přepravy nabízí. Nikdy totiž není jisté, zda pojede tou danou cestou, nebo zda bude muset jet jinudy, například z důvodu práce na silnici či jiné překážky. A platí, že čím větší je vzdálenost mezi místem, odkud vyrazil, a cílem, tím větší je i pravděpodobnost, že se na některém z úseků odchýlí alespoň trochu z plánované trasy.
Je pak samozřejmé, že řidič chce dostat zaplaceno za to, co skutečně ujel, zvláště pokud musel cestou udělat objížďku. Proto standardní cena za přepravu mezi dvěma lokacemi není v tomto případě dobrý nápad. I z tohoto důvodu se v tomto případě platí podle skutečně ujetých kilometrů.
Je několik možností, jak je můžeme počítat. Jednou z nich, běžně používanou, je zaznamenání stavu ujetých kilometrů těsně před výjezdem a poté okamžitě po dosažení cíle. Jednoduchým výpočtem tak lze zjistit, jaká vzdálenost byla skutečně ujeta.
To však předpokládá, že řidiči budou v zapisování hodnot skutečně upřímní, což je ne vždy ten případ. Proto je velmi často do těchto automobilů nainstalováno počítadlo kilometrů, podobně jako je v taxíku. To poskytuje mnohem přesnější obraz, a nejde ho tak snadno obelstít.
Ačkoliv to samozřejmě není ideální, jedná se o způsob výpočtu cen, který je dostatečně férový vůči všem zúčastněným. A to je to hlavní.