Je dnes smutným faktem, že bez kvalitní reklamy se i sebelepší firma do povědomí lidí nedostane. Pryč jsou časy, kdy stačilo vyrábět kvalitní produkty či nabízet kvalitní služby a měli jste zajištěny zákazníky díky tomu, že se to mezi lidmi rozkřiklo. Ví se, že negativní zkušenosti se mezi lidmi rozšíří rychleji než ty pozitivní, a to zejména dnes, v době internetu a sociálních sítí.
Je proto jasné, že společnosti musí investovat určitou část peněz do své propagace. Existuje spousta způsobů, jak si udělat reklamu, a jedním z nich jsou i reklamní předměty s potiskem. Ty sice nepatří mezi nejrozšířenější způsoby propagace, přesto mají své místo.
Jaké jsou tedy jejich výhody? V první řadě záleží na tom, o jakém předmětu mluvíme. Může jich být nepřeberné množství, od nejtypičtějších propisovacích tužek po různé oblečení až po potisky na automobil. Jaký předmět bude rozdáván, záleží především na tom, kolik jsou firmy ochotny do tohoto způsobu reklamy investovat a také na zaměření samotné firmy.
Proč se ale společnostem tento způsob reklamy vyplácí? Má to hned několik důvodů. Tím prvním je to, že na rozdíl od reklamy například v rádiu či televizi tato působí po delší dobu. Navíc působí i na ostatní, zvlášť pokud zákazník používá danou věc na veřejnosti.
I to je jeden z důvodů, proč se tento způsob propagace používá tak často. Dalším důvodem je výrobní cena. Všimněme si, že nejčastěji jsou rozdávány drobné předměty, jako jsou tužky či klíčenky, u nichž jsou náklady na výrobu minimální. Srovnejme je jen s náklady na výrobu reklamního spotu pro rádio nebo dokonce televizi, a je jasné, že se to vyplatí, i když dopad je poměrně nižší.
Je dobré si však také uvědomit, že dopad těchto drobných dárků není zdaleka tak velký jako u televizní reklamy. Je proto třeba jej zvýšit, aby zákazník například reklamní tužku nepovažoval prostě za tužku, ale aby mu připomínala danou společnost.
Proto se tyto předměty nerozdávají neustále, nýbrž obvykle jen u příležitosti nějaké výjimečné akce, jako je například otevření nové prodejny, či kulaté výročí působení oné společnosti v dané zemi. Pak se tento předmět stane nejen běžnou věcí denní potřeby, ale i připomínkou akce, které se její majitel zúčastnil.
Reklamní předměty jsou rozhodně v poslední době populární, měli bychom na ně však pohlížet jako na to, co jsou: obyčejné věci denní potřeby, a nenechat se zlákat reklamou. Koneckonců, mnohem lepší je používat vlastní rozum.